Wednesday, April 12, 2006

Perceptia spaniololor asupra software-ul romanesc..un zero imens!

Am o ciudata impresie cum ca subiectele despre vreme si politica vor fi inlocuite complet cu recentele discutiile despre brandingul de tara, in genereal si despre cum branduim Romania, in particular. Toata lumea are o parere despre acest subiect ( pe care si-o poate exprima liber pe http://http://www.brandingromania.ro/) studentii cu viziuni largi se organizeaza in grupuri cu initiative (http://www.imagine-romania.com/) personalitati precum Wally Olins si Jack Trout vin si tin prelegeri in Romania....brandingul de tara este deja o moda printre noi. Si cum sociologii nu puteau privi contemplativ fenomenul, iata ca Institutul Gallup a si realizat o cercetare prin interviuri despre imaginea Romaniei in Spania. Rezultatele au fost catastrofale, desi destul de previzibile: 90% dintre cei intervievati nu au de gand sa viziteze Romania in urmatorii 2 ani, 93% nu au stiut sa numeasca nici un produs romanesc si pentru majoritatea respondentilor, Romania (ca destinatie turistica) le este total indiferenta. Ceea ce m-a mirat si m-a contrariat a fost ca spaniolii nu au o imagine despre apreciatul software romanesc - una dintre piesele cu greutate ale brandului Romania. Vis-a -vis de softwareul "faurit" pe plaiurile mioritice, 18% dintre respondenti au semntimente mai degraba negative, 4% mai degraba pozitive, 36% sunt indiferenti si 42% nu au stiut sa ofere un raspuns. Cu alte cuvinte, nici nu stiu prea multe, nici nu ii intereseaza!!! Cat priveste raportul calitate - pret al produselor romanesti comparativ cu aceleasi produse de proveninta diferita, software-ul este perceput ca avand un raport mai bun decat cel al produselor alimentare "made in Romania" si mai prost decat cel al autoturismelor si cel al mobilei.

No comments: