Friday, June 09, 2006


Un nou timp

Probabil ca boss-ul de la Saatchi & Saatchi, Kevin Roberts, avea dreptate cand spunea ca vremea brandurilor e pe sfarsite, ca iesim din timpul cand toate chipsurile sunt crocante, cand toate aparatele de barbierit revela supletea obrazului tau fin, obtinut, normal (!) in urma unui barbierit perfect cu respectivele produse, (de parca daca ai fi folosit cutitul te-as fi placut mai putin :D) etc etc .

Sa fie adevarat? Sa folosesti atatea sortimente de sampoane pentru ca de fapt toate sampoanele revitalizeaza parul (evident, toate contin n-spe mii de vitamine :D)???
Sa nu poti trai fara sampoanele tale preferate (astea sunt deja lovemark-uri)…situate la loc de cinste ..unde altundeva decat in biblioteca (pun pariu.. in sufragerie!:D).

Nota: Se spune ca lovemark-ul este mai mult decat brand-ul pentru ca reuseste sa iti perforeze in mod ireversibil atat mintea cat si inima, generand o legatura intima si emotionala cu tine. Daca ne-am afla in situatia de disparitie a unui brand, cu siguranta el ar putea fi inlocuit de catre consumatori cu un altul din aceeasi categorie. Ceea ce nu s-ar intampla ever cu un lovemark, disparitia acestuia conducand la proteste vehemente din partea iubitorilor sai.
In esenta, actul de cumparare a unui lovemark este o imbratisare plina de pasiune.:D.

2 comments:

andu said...

vremea brandurilor e pe sfarsite? spui asta de parca ar fii durat o vesnicie! brandul nu este decat o inventie comerciala si poate sa dispara doar daca va fii inlocuit cu altceva (adica se transforma). si lovemarkul imi pare o manevra psihologica pentru imbecilizarea customerului. cumperi produsul de care ai nevoie, nu marca pe care o "iubesti" (cine cumpara un produs pentru ca este indragostit de marca respectiva nu are decat sa se impuste de cate ori vrea el pana moare din partea mea) :) parerea mea

Anca Mihai said...

Este evidenta hartuirea si manipularea consumatorului. Fie ca ii spui brand, fie ca ii spui lovemark, pana la urma tot aia este. In esenta asta e societatea consumului, societate hedonista prin definitie.
Partea buna este ca in ultimii ani, consumatorul a devenit activ, a inceput sa judece si sa respinga bullshiturile. (asa cum este si cazul tau) Asta ma face sa cred ca nici lovemarkurile nu vor dura mult. Mi-e destul de greu sa prevad in ce directie se va indrepta publicitatea, cert este ca dorinta de a manipula consumatorul va exista mereu. Companiile vor face orice ca sa scoata profit. Uite, L’Oreal a dat 950 milioane de euroi ca sa cumpere The Body Shop, doar pentru a-si imbunatati imaginea de companie ecologica. Cand de fapt se stie ca folosesc petrolul in fabricarea sampoanelor. Asta n-am zis-o eu, ci Beigdeber, intr-un interviu.

Asta e pana una alta publicitatea inca mai are puterea sa se joace cu mintile noastre. Si Carlsberg e un exemplu :))