Friday, July 07, 2006

Inapoi in magazine prin shopper marketing

Cea mai noua tendinta in marketing, acest shopper marketing se refera la o noua tehnica de cercetare a comportamentului consumatorului in magazine.
A ajuns de curand si in Romania prin Saatchi &Saatchi, care a lansat prima agentie specializata in comunicarea in magazin.

Ce inseamna asta?

Pe de o parte inseamna focus prin toate caile asupra consumatorului aflat in magazin.
Se vor inregistra, de aceasta data neavand scopuri de securitate, unde s-a uitat prima data in raft, ce anume i-a atras atentia, ce anume citeste prima data pe ambalaj, care ii sunt reactiile, cum ajunge sa se tranforme din consumator in cumparator.

Pe de alta parte, inseamna imbunatatirea metodelor de influentare a comportamentului de cumparare: noi actiuni in hipermarketuri, repozitionare la raft, noi tendinte in designul ambalajelor si cel mai interesant, o eventuala inlocuire a comunicarii prin media traditionale de catre comunicarea in magazine.

Ce impact va avea shopper marketing?

Cata vreme cercetarile au dovedit faptul ca oamenii aleg produsul la locul cumpararii, ca in tarile occidentale oamenii petrec in medie pe saptamana cate 30 minute in hipermarketuri (in cazul Romaniei -2 ore) este foarte posibil ca bugete alocate pe publicitate sa paraseasca televiziunea si sa coboare in magazine.

No comments: